روغن صنعتی خوب

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن صنعتی است.
روغن‌های صنعتی دارای خواصی بسیار ویژه هستند و ویژگی‌هایی مهم و خاص را به همراه دارند. این محصول مهم دامنه‌ی بسیار وسیعی از روانکاوها را برای استفاده در موتور دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی و همچنین خودروها در بر می‌گیرد.
شناخت ویژگی‌های مهم روغن صنعتی خوب کمک می‌کند تا در انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین نوع آن از پخش عمده روغن موتور با اطمینان بیشتر و بالاتری تصمیم بگیریم.

در این مقاله به بررسی مواردی که می‌تواند در تشخیص بهترین و با کیفیت‌ترین نوع روغن صنعتی به ما کمک کند، می‌پردازیم.
باید تاکید داشت که روغن‌های صنعتی وظایف بسیار مهمی را بر دوش دارند و نمی‌توان وظیفه‌ی آن‌ها را پیش پا افتاده در نظر گرفت.

به همین دلیل نمی‌توان از هر روانکاوی استفاده کرد و روانکاو مورد استفاده‌ی شما باید ویژگی‌هایی متمایز کننده داشته باشد و بتواند وظیفه‌ی اصلی خود را به درستی انجام دهد.

بنابراین خرید یک روغن صنعتی مناسب و با کیفیت را، نباید کاری پیش پا افتاده در نظر گرفت و در هنگام خرید این محصول مهم صنعتی لازم است که از ویژگی‌های یک روغن با کیفیت آگاه بوده و از روی اطلاعات و آگاهی به خرید نوع مشخصی از روغن‌های صنعتی اقدام کرد.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های مهمی که در هنگام خرید روغن‌های صنعتی لازم است در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم.

خرید روغن صنعتی

تشخیص روغن صنعتی با کیفیت

نکات مهم برای خرید روغن صنعتی مرغوب و با کیفیت

در این قسمت به بررسی ویژگی‌های بسیار مهمی که می‌تواند برای خرید روغن صنعتی با کیفیت به افراد کمک کند، می‌پردازیم و جزئیات مربوط به این ویژگی‌ها را تحت بررسی قرار می‌دهیم.

تاثیرات روغن و نحوه‌ی عملکرد آن

همانطور که اشاره شد وظیفه‌ی اصلی انواع مختلف روغن‌های صنعتی، روانکاوی کردن قطعات مختلف است؛ علاوه بر آن روغن‌های صنعتی خاصیت خنک کنندگی داشته و در دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
با استفاده از روغن‌های صنعتی، میزان اصطکاک بین قطعات کمتر شده، از ساییدگی بیش از حد این قطعات جلوگیری می‌شود، قطعات و سطوح مختلف با استفاده از روغن صنعتی از خوردگی در امان می‌مانند، استفاده از روغن‌های صنعتی باعث می‌شود تا هر گونه آلودگی که بین قطعات مختلف و بر روی سطوح جمع شده‌اند پاکسازی شوند و همچنین با جذب کردن میزان گرمای زیاد، دما را تنظیم می‌کند.

با استفاده از انواع روان کننده‌هایی که در دامنه‌ای روغن‌های صنعتی قرار می‌گیرند برای سیستم‌های هیدرولیک، قدرت و نیروی لازم در بین قطعات این سیستم‌ها منتقل می‌شود.

با داشتن اطلاعات کافی درباره‌ی وظایف اصلی انواع روغن صنعتی و کاربردهای آن، امکان این وجود دارد که در هنگام خرید روغن‌های صنعتی در تشخیص انواع با کیفیت این روغن‌ها به شکلی دقیق‌تر و با اطمینان بیشتر عمل کنیم.

به عبارتی در هنگام خرید انواع روغن‌های صنعتی، به اطلاعاتی که بر روی برچسب آن‌ها درج شده است توجه کنید تا از کارایی این روغن‌ هم مطلع شوید و بتوانید محصول موردنظر خود را، با چشم بازتری انتخاب کنید.

مواد مورد استفاده برای تولید روغن صنعتی

نکته‌ی مهم و کمک کننده‌ی دیگری که لازم است در هنگام خرید روغن صنعتی در نظر بگیرید، توجه به این است که برای تولید محصول مورد نظر شما از چه موادی استفاده شده است؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که برای این که ویژگی‌های مثبت را در ساختار این روغن‌ها افزایش داده و کیفیت آن‌ها را بالا ببرند، از افزودنی‌های مختلفی برای تولید این روغن‌ها استفاده می‌کنند.

در واقع به کارگیری افزودنی‌های مختلف در ساختار نوع خاصی از روغن‌های صنعتی، با توجه به کاربرد اصلی آن انجام می‌شود‌.
هر یک از مواد و افزودنی‌هایی که برای تولید انواع مختلف روغن صنعتی به کار می‌رود، مزایا و معایب مشخصی دارد که لازم است در هنگام خرید روغن اطلاعات کافی را درباره‌ی این مزایا و معایب به دست آورده و با توجه به این اطلاعات برای خرید اقدام کرد.

خرید روغن صنعتی2

مواد مورد استفاده برای تولید روغن صنعتی

آشنایی با استانداردهای روغن صنعتی و اصطلاحات مختلف آن

مورد مهم دیگری که لازم است در هنگام خرید روغن صنعتی در نظر گرفته شود، آشنایی با استانداردهای روغن‌های صنعتی و اصطلاحات مختلف آن‌هاست؛ به عبارتی شناخت این اصطلاحات کمک می‌کند تا نسبت به خرید یک روغن مرغوب و درجه یک با دقت بیشتری اقدام کنیم.

از جمله‌ی این اصطلاحات، ویسکوزیته یا گرانروی است که نشان دهنده‌ی درجه‌ی غلظت روغن است.

هر چه ویسکوزیته بیشتر باشد، میزان روان بودن روغن کاهش پیدا می‌کند.

وزن روغن‎‌‌های صنعتی نشان می‌دهد که غلظت روغن تا چه حد می‌باشد و مانند ویسکوزیته، نشانی از میزان روان بودن روغن دارد.

میزان مقاومت برشی روغن نشان از این دارد که روغن مورد نظر به چه میزان در شرایطی که ویسکوزیته دچار تغییر می‌شود می‌تواند مقاومت کند‌.

خرید روغن صنعتی3

طریقه‎ی مصرف

کیفیت و طول عمر بالا

عامل مهم دیگری که در هنگام خرید انواع روغن‌‎های صنعتی باید در نظر گرفته شود، طول عمر روغن‎ است.

لازم است که محصولی را انتخاب کنید که طول عمر بالایی داشته باشد و با کیفیت باشد. اگر چه لازم است به شکل مرتب روغن‌های کارکرده را تعویض کرد، با این حال تهیه‌ی روغن‌هایی که طول عمری بالا داشته و کیفیتی مناسب دارند را نباید فراموش کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *