• قیمت روغن موتور

مولفه‌های اصلی تعیین قیمت روغن موتور

روغن موتور یکی از مؤلفه‌های اصلی ایمنی خودرو هنگام رانندگی است. روغن موتور اجازه می‌دهد تا نیروی ایجاد شده با فشار دادن پدال ترمز به طور مستقیم به چرخ‌های وسیله نقلیه منتقل شود و سرعت آن در صورت لزوم کاهش یابد. مانند هر عنصر دیگر در اتومبیل، روغن موتور باید به شیوه‌ی درست نگهداری و تعویض شود تا کار خود را به درستی انجام دهد.
هنگامی که رطوبت توسط روغن موتور جذب می‌شود، نمی‌تواند به طور موثر سیستم ترمز را از خوردگی حفظ کند. با افزایش رطوبت، نقطه جوش آن کاهش می‌یابد و نیاز به تعویض دارد. قیمت روغن موتور متفاوت است و با توجه به نوع موتور باید از روغن موتور مناسب و با کیفیت استفاده کنید.
اگر هنگام ترمز، وسیله نقلیه به خوبی توقف نمی‌کند، زمان تعویض مایع ترمز رسیده است.معمولاً توقف کندتر و دشوارتر به این دلیل است که آب بیشتری در مایع ترمز وجود دارد و همین امر باعث می‌شود که نقطه جوش مایع به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اگر احساس می‌کنید ترمز در هنگام رانندگی به طور غیر طبیعی رفتار می‌کند، به روغن ترمز نگاه کنید.
سطح آن ممکن است کاهش پیدا کرده باشد، همچنین این امکان وجود دارد که مایع روغن دارای ذرات خورنده باشد. اگر ذرات خورنده را در مایع ترمز مشاهده کردید لازم است روغن ترمز را تعویض کنید. بهتر است روغن ترمز را از فروشگاه‌های معتبر که قیمت روغن موتور به صرفه‌ایی دارند و کیفیت آن را تضمین می‌کنند، خریداری کنید.
روش تعویض روغن موتور به خودی خود چندان پیچیده نیست، اما قطعاتی وجود دارد که اگر خیلی از آن‌ها آگاهی ندارید، بهتر است با یک تکنسین تخصصی مشورت کنید. اگر تعویض روغن ترمز حرفه‌ای انجام نشود با از بین بردن چرخ‌های ماشین و سیستم ترمز ایمنی خودرو و سرنشینان را به خطر می‌اندازد.

قیمت روغن موتور
قیمت روغن موتور

روغن موتورهای برتر

روغن موتور لیان

روغن موتور اسپیدی

روغن موتور بوش

روغن موتور بهران

روغن موتور ایرانول

روغن موتور پارس

قیمت عمده روغن موتور

قیمت عمده روغن موتور

روغن موتور نقش مهمی در ایمنی خودرو دارد، تعویض به موقع مایع ترمز باعث می‌شود در طول مسیر رانندگی ایمنی شما تضمین شود. با مشاهده‌ی اولین نشانه‌ها از مشکل در سیستم ترمز اتومبیل لازم است روغن موتور را چک کنید و در صورت لزوم اقدامات لازم برای تعویض آن را انجام دهید.
همیشه از روغن ترمز با کیفیت استفاده کنید، قیمت عمده روغن موتور را در بین سازندگان معتبر مقایسه کنید و سپس بهترین قیمت روغن موتور و با کیفیت عالی را خریداری کنید. چنانچه خودتان روغن موتور خودروی خود را تعویض می‌کنید به هیچ وجه نباید مایعات مبتنی بر گلیکول و سیلیکون را با هم مخلوط کنید.
هنگام تعویض مایع روغن مراقب باشید و همیشه سیستم ترمز را بعد از انجام تعویض روغن موتور امتحان کنید. بدیهی است که تحت بارهای سنگین و سایر شرایط کارایی شدید، ماشین شما برای ادامه کار با افزایش تقاضا به منابع بیشتری نیاز دارد. در نتیجه، در مقایسه با شرایط طبیعی، مصرف روغن موتور بیشتر می‌شود. در این مواقع تهیه این محصول از فروشگاه‌هایی که قیمت عمده روغن موتور را با تضمین کیفیت آن عرضه می‌کنند، از نظر اقتصادی برای دارندگان خودرو بسیار مناسب است.
اگر در قسمتی از موتور شما نشتی وجود داشته باشد، مانند واشر کاور دریچه، یا مهر و موم میل لنگ و غیره در این صورت با مشکل عمده نشت روغن موتور مواجه خواهید شد. بنابراین لازم است در فواصل دوره‌ای منظم اتومبیل خود را برای معاینه و بررسی به تعمیرگاه ببرید.

ویژگی‌های روغن موتور مناسب

روغن‌های موتور از روغن پایه معدنی، نیمه یا کاملاً مصنوعی به همراه مقدار افزودنی‌های متفاوت تشکیل شده است. کیفیت روغن موتور به سهام پایه و خواص آن و همچنین مواد افزودنی بستگی دارد که این عوامل به صورت مستقیم بر روی قیمت روغن موتور تاثیر می‌گذارد. اصلی‌ترین ملزومات روغن موتور شامل خاصیت ویسکوزیته دما، محافظت در برابر سایش و خوردگی، تمیز نگه داشتن موتور، نگه داشتن ذرات مانند دوده یا ساینده در حالت تعلیق، مقاومت در برابر عملکرد و فشرده‌سازی می‌باشد. دما بر خاصیت جریان روغن موتور تأثیر می‌گذارد. روغن موتور در مقاطع مختلف SAE در دسترس است تا متناسب با آب و هوایی که در آن استفاده می‌شود، عمل کند.
در حالی که بیشتر روغن موتورها مطابق با استانداردهای قابل قبول ساخته می‌شوند، کیفیت کلی و خاص آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد و همین تفاوت بر روی قیمت عمده روغن موتور تاثیر می‌گذارد. روغن‌های موتور با کیفیت پایین اغلب به دلیل ناآگاهی در بازار عرضه می‌شوند. بهتر است از نمایندگی روغن موتور در اصفهان و سایر شهرها روغن موتور مناسب را تهیه کنید. متأسفانه،  صاحب اتومبیل از تفاوت بین روغن موتور با کیفیت و بی کیفیت خبری ندارد و با خرید روغن موتور که کیفیت خوبی ندارد به سایر قطعات خودروی خود آسیب وارد می‌کند. ویسکوزیته به عنوان نوعی اصطکاک مولکولی تعریف می‌شود.
از بین تمام خصوصیات فیزیکی و شیمیایی روغن موتور، ویسکوزیته و رفتار ویسکومتر در حین استفاده اغلب مهم‌ترین ویژگی روغن موتور محسوب می‌شود. ویسکوزیته ممکن است به عنوان مقاومت سیال در برابر جریان تعریف شود. از آنجا که مولکول‌های مایعات تا حدودی به یکدیگر جذب می‌شوند، انرژی لازم است تا آنها را از هم جدا کرده و جریان ایجاد کند. به طور کلی، بین مولکول‌های بزرگ‌تر و ویسکوزیته جذابیت بیشتری وجود دارد. انرژی لازم برای غلبه بر این جاذبه مولکول به مولکول و تولید جریان سیال را می‌توان نوعی اصطکاک در نظر گرفت.

ویدئوهای آموزشی

روغن موتور مدرن، مهندسی باورنکردنی است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. با روغن کاری، موتور خودرو به خوبی کار می‌کند و از آسیب دیدن موتور جلوگیری می‌شود. پمپ روغن موتور برای عمر موتور بسیار حیاتی است. از طریق پمپ، روغن موتور به پمپ می‌رسد که ذرات میکروسکوپی را از بین می‌برد و روغن تمیز برای موتور را تامین می‌کند. برای جلوگیری از اصطحکاک و آسیب دیدن، سایر اجزای خودرو باید روغن کاری شوند. روغن کاری مانع از تماس فلز با فلز می‌شود. نگهداری منظم با روغن کاری به موقع و فیلتر با کیفیت باعث حفظ خودرو و موتور برای مدت زمانی طولانی می‌شود.

قیمت فروش روغن موتور

هدف اساسی روغن موتور، روغن کاری قطعات موتور است تا به طور روان و کارآمد به کار خود ادامه دهند. دلایل مختلفی وجود دارد که سبب مصرف بیش از حد روغن موتور می‌شود. هنگامی که پیستون‌های موتور در سیلند‌رها به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند به روغن موتور اجازه می‌دهند دیواره‌های سیلندر و قسمت‌های متحرک را روغن کاری کند، بدون اینکه به محفظه احتراق فشار وارد شود.
با این حال، هنگامی که حلقه‌های پیستونی پوشیده می‌شوند، شکافی بین آن‌ها و دیواره سیلندر ایجاد می‌شود. بنابراین، هنگامی که موتور در حال کار کردن است، روغن موتور می‌تواند به راحتی در امتداد دیوارها لغزیده و در محفظه احتراق در جایی که می‌سوزاند، عبور کند.
اگر روغن موتور برای وسیله نقلیه مناسب نباشد و یا ویسکوزیته کم یا قدیمی باشد، می تواند باعث تجمع خاک و ذرات فلزی شود، که به نوبه خود می‌تواند باعث سوختن روغن شود و حتی به اجزای سیستم ترمز آسیب وارد کند. علاوه بر این فشار بالای روغن موتور، نقص توربین، نشت مهر و موم‌های دریچه در سرسیلندر و غیره باعث مصرف بیش از اندازه روغن موتور می‌شود.
از این رو لازم است خودرو را برای بررسی و رفع مشکل به تعمیرگاه ببرید تا با حل مشکل، مصرف بیش از اندازه‌ی روغن موتور بر طرف شود. قیمت فروش روغن موتور در بسیاری از تعمیرگاه‌ها و فروشگاه‌های معتبر با توجه به کیفیت و برندی که دارد متفاوت است، اما بسیاری از فروشگاه‌های فروش روغن موتور با ارائه‌ی قیمت روغن موتور مناسب و با کیفیت بالا رضایت مشتریان زیادی را به دست می‌آورند.

قیمت فروش روغن موتور

روند خرید محصولات

شما می‌توانید جهت خرید انواع روغن موتور با کیفیت و استاندارد از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما تماس حاصل کنید. امیدواریم بتوانیم در قالب یک همکاری خوب محصولاتی در سطح انتظار شما ارائه دهیم.

را‌های ارتباطی

شماره تماس:

31313334

ایمیل:

info@behpas.com

آدرس

آدرس: اصفهان، منطقه صنعتی کرسگان، کیلومتر 1، ساختمان بهپاس

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

جدیدترین دانستنی‌های خودرو

سیستم هیدرولیک

سیستم هیدرولیک چیست؟

هیدرولیک یک شاخه‌ی علمی است که در آن به بررسی ویژگی‌های مواد …
انواع مختلف روغن‌ صنعتی

انواع مختلف روغن‌ صنعتی که بیشترین استفاده را دارند

روغن‌ صنعتی از جمله فراورده‌های مهم و پراستفاده‌ای است که دا…